Vietnam | Fotočlánek

by - 10 prosince

Je to už přes rok, co jsem spolu s mojí sestrou podnikla nejexotičtější dovolenou v mém životě a podívala se do horkého a upoceného Vietnamu. Byl to jeden z mých velkých zážitků a když jsem před nějakou dobou třídila nahromaděné fotky, řekla jsem si, že se o to s vámi podělím.


Pár fotek, malinko povídání a trochu jídla. Fotočlánky jsou minimalistické příběhy. Vůbec totiž neaspiruju na nějakého průvodce nebo rádce o Vietnamu, jelikož jsme tam strávily pouhých 9 dní a chovaly se jako prachsprosté turistky. Žádné lowcost batůžkářství a plutí do místní kultury.

Za devět dní toho ve Vietnamu moc neuvidíte: je to rozmanitá a rozlehlá země se šílenou dopravou a navíc si spousta jejích přírodních krás zaslouží delší pobyt.

Zátoka Ha Long.

Z té dopravy mám noční můry ještě teď :-D

Kdo netroubí, není Vietnamec!!
Města jsou šílená, doprava taky, k tomu všudypřítomné vedro a dusno, které místní kompenzují zabijáckými klimatizacemi na 15 stupních ve všech vnitřních prostorech (včetně aut). Jakmile vzhledově nezapadáte, počítejte s tím, že se na vás na každém rohu pověsí pět prodavačů, nabízejících svoje zboží. Mraky lidí. Hmyz. Ziskuchtiví prodavači, kteří vás budou chtít oškubat. Výborné jídlo, které vám prožene střeva. Ještě něco jsem zapomněla? Jo vlastně...

A stejně to byl parádní zážitek.

Pagoda v Hanoji.
Podívaly jsme se do Ho Či Minova města (mně osobně se nelíbilo a nedoporučuju), k deltě Mekongu (hodně špinavý vody a chudí lidé), na ostrov Phu Quoc (když vyjde počasí a vyberete (na rozdíl od nás) tu lepší stranu ostrova, čeká vás bílá písečná pláž a azurové moře), do Hanoje (o něco klidnější než Ho Či Min a krásná) a na zátoku Ha Long (turistické must-see!).
Zátoka Ha Long (v překladu zátoka Sestupujícího draka).

Nejlepší chvíle jsem zažila v Hanoji, kdy za námi dojela kamarádka, s kterou jsem se seznámila na mém prvním dobrovolnickém workcampu. S místním samozřejmě získáte úplně jiný pohled, takže jsme ochutnaly spoustu místních dobrot a poprvé v životě jsem se svezla na skútru (a hned v té apokalyptické dopravě, kde místo dvou pruhů mají šest a všichni se vzájemně snaží ty druhé zajet). Adrenalin mi povážlivě stoupl a v křečovitém sevření jsem zůstala ještě dalších 15 minut, ale byla to pecka :-D
Moje sestra, já fotku na skútru nemám :(

Pokud jste v Asii ještě nikdy nebyli, asi bych vám Vietnam jako první dostaveníčko nedoporučovala. Já sama jsem z toho měla pěkný kulturní šok, a to už jsem před tím byla v Jižní Koreji (která je ale úplně jiný kafe). Jestli ale ve vás dříme dobrodružný duch, směle do toho! Vietnam je (až na letenky) cestovatelský ráj s příjemnými cenami, pohostinnými lidmi a výborným jídlem.
Jezero Hoan Kiem a Želví věž v Hanoji.
Svatyně Ngoc Son.
Most ke svatyni Ngoc Son.
Jak krásně upocená a mastná jsem, bylo tam vedro století.


Série fotek z Chrámu literatury v Hanoji. 
Vodní loutkové divadlo.
Dvojice fotogenických skal ze zátoky Ha Long.
Výlet do delty Mekongu.
Phu Quoc aneb když si vyberete blbou stranu ostrova. Moc pěkná pláž a ty vlny!
Válečné muzeum v Ho Či Minově městě, asi nejlepší věc tam!
Něco málo z Ho Či Minova města (aby se neřeklo :D)
Ho Či Minovo mauzoleum aneb o pár desítek let zpátky v čase.
Jídlo nesmí chybět (Hlavně to ovoce! Fakt je rozdíl, když máte banán utrhnutý ze stromu a banán, který pěkně dlouho cestoval).
Čerstvé jarní závitky
Phở chiên phồng (ještě, že si všechny názvy vždycky fotím :D)

Nahlídnutí do kuchyně, kde se připravuje Bún Bò Nam Bộ, ta nejlepší věc.
Samoobsluha na lodi.
Doufám, že jsem to s tím množstvím fotek nepřehnala, tohle je jedna z mých nejlíp zdokumentovaných dovolených (škoda jen, že nemám pořádný foťák) :-) Fotky jsou trošku napřeskáčku, blbne mi editor blogspotu. Asi se mu nelíbí ten nový design (který taky není úplně vychytaný, heh) :-D


Tak co, navnadila jsem vás nebo už jste ve Vietnamu byli? :-)

You May Also Like

9 komentářů

  1. Krásné fotky, hlavně to jídlo mě zaujalo :) ve Vietnamu jsem nikdy nebyla, ráda bych navštívila Japonsko. Na skútru bych se asi bála, stejně tak na motorce, nějak si to neumím představit :D

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Japonska bych taky ráda, ale bohužel je tam draho, takže si ještě počkám než našetřím :-/

      Vymazat
  2. Super fotky!
    Jednou se do Asie podívám. Prostě musím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jo, někdy se dají sehnat fakt skvělý letenky :-) Je to sice trochu kulturní šok, ale stojí to za to.

      Vymazat
  3. Tiše závidím je to nádherné, ale nešla bych do toho ani za milion :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Ve Vietnamu byli moji rodiče a byli nadšení! Já na tyhle země ale moc nejsem no, možná tak Thajsko bych zvládla. Nevím, čím to je :D

    http://www.thewaybya.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ségra říkala, že Thajsko je takový víc západní než Vietnam, ale já to taky přežila :D Ale chápu, když na to někdo není :-)

      Vymazat
  5. Fotky jsou super. Někdy není zapotřebí nějakého kvalitnějšího foťáku. U fotek s jídlem jsem dostala chuť na nějakou dobrou polévku.:)

    OdpovědětVymazat