Říjnový zápisník: Návštěva, Inktober a (ne)povedený podzim ve Finsku

by - 28 listopadu

Vím, že jsem se dlouho jsem se neozvala, ale semlela mě škola a spousta aktivit okolo. Pokusím se polepšit a dodat to kvantum článků, co mám v plánu :-)

Říjen byl pro mě hodně narvaný měsíc. 


Přivítala jsem ve Vilniusu dvě návštěvy, vyrazila na pár výletů, učila se na první zápočtové testy, začala si znovu přivydělávat a byla na první halloweenské party v mém životě. Ze všech těch akcí jsem si trochu hrábla na dno, protože tři týdny ze čtyř jsem byla nemocná, s kašlem, teplotou a únavou.

Proto jsem si na následující týdny naplánovala víc odpočinku, abych zůstala v rovnováze :-)


Rodičovská kontrola:

Na začátku října za mnou do Vilniusu přiletěli na třídenní návštěvu rodiče, o čemž už jsem se zmiňovala v předchozím článku. Jsem za to hrozně ráda, viděli jsme se po víc jak měsíci a myslím, že jsme si to tu užili :-) Navíc jsem si vyzkoušela funkci průvodce a tvořitele programu.


Prošli jsme si staré město, vylezli oba hlavní kopce (Gediminasova věž a Hora Tří Křížů), ukázala jsem jim univerzitu včetně nového kampusu, který má nádhernou knihovnu, a dostali jsme se i do Užupisu, státu ve státě.
Už brzo snad dopíšu článek, který vám ukáže,
co všechno můžete během jednoho víkendu
ve Vilniusu stihnout a vidět :-)




Krásnou vedlejší radostí téhle návštěvy byl kufr plný jídla a teplého oblečení, který mi přivezli. Od té chvíle jsem přestala tolik mrznout :D

(Ne)povedený podzim ve Finsku:

Hned další víkend po návštěvě rodičů jsem vyrazila na čtyřdenní (vlastně spíš třídenní) dobrodružství do Finska. Původně byl v plánu dvoudenní pobyt u kamarádky a přesun ke kamarádce další, ale jak je u mě zvykem, věci nikdy nejsou tak, jak si je naplánuju :-D


Do Finska jsem letěla přes Rigu se začínajícím superkašlem, kdy jsem se dusila asi každých pět minut a rušila všechny okolo. K tomu teplota, bolest hlavy a zimnice, nejlepší balíček pro výlet, kdy běháte celý den po zasněženém městě v -2°C (vždyť už je přece říjen, jasný, že sněží!).
K tomu připočtěte díru v plánech, která mě bolela hlavně finančně,
a pochopíte, proč bych v tu chvíli radši zůstala na koleji :-D

Nakonec to ale nebylo takové drama.

První den jsem strávila v nádherných (a pěkně studených) Helsinkách. Tohle město je perla s pohodovou atmosférou a moc milými lidmi. Nekonečně dlouho jsem se kochala Helsinskou katedrálou, utratila veškerý výletní rozpočet v Lush (Ach-můj-bože! Byla jsem tam poprvé v životě a vykoupila bych všechno, moc krásně to vonělo a věnovala se mi skvělá slečna.), jedla lepenáče v luxusním obchoďáku, kamarádila se s racky na pobřeží a vypadala jako zasněžená kukla. V Helsinkách jsem nebyla poprvé a rozhodně ne naposledy. Jenom škoda těch cen. 





Druhý den ráno jsem si vychutnala snídani v hostelu (CheapSleep Hostel Helsinki, můžu doporučit) a vyrazila na cestu na autobus do Tampere, což měla být pohodová záležitost. Nebyla bych to ale já, abych nakonec neběžela kilometr sprintem s jazykem na vestě, protože jsem si spletla autobusáky.
Trocha stresu po ránu, to je to, co mě formuje :-D

Tuhle katedrálu miluju.
Ale všechno dobře dopadlo a já dorazila do studentského města se spoustou udržovaných památek, výbornou masovou polívkou na tržišti (sytý oběd i s dezertem za 6.60€, to je na Finsko dobrý) a pěší zónou po břehu jezera. Večer byla akce „Rozsvícení Tampere“, z čehož jsem sice viděla jen ohňostroj, ale byl pěkný
Zajímavostí pro mě byly studentské koleje, které ač jsou z centra, tak jeden pokoj měsíčně stojí 300€, ale za to má koupelna vyhřívanou podlahu :-D





Třetí den jsem dojela do Kouvoly, kde bylo nevlídno a pršelo, takže jsem na prohlídku vyrazila až večer. Kamarádka a její přítel se o mně úžasné postarali, nakrmili mě a uvařili hektolitry čaje, protože jsem z kašle přestala mluvit a jenom chrčela. Musela jsem být úžasný host :-D


Pomalu na mě sedala hrozná únava a těšila jsem se zpátky do tepla a pohodlí svojí postele. 

Cestování miluju každým coulem, ale někdy je toho všeho prostě moc. Ještě mi k tomu málem uletělo v Rize letadlo, protože už jsem byla po dlouhém čekání v polospánku a přehlédla boarding.

Ten týden byl prostě supernáročný. Kurýrovala jsem se z něj dalších devět dní, ani k pacientům mě nechtěli pustit, že moc prskám, a v hlavě jsem podezřívavě přemýšlela nad hodinou mikrobiologie, kdy jsme pracovali s bordetellou pertussis, bakterií černého kašle. Ale to je už jen studijní deformace...


Inktober:

Poslední část bych chtěla věnovat pár slovům o zajímavém projektu, na který už jste možná narazili na Instagramu. Jedná se o říjnový Inktober, výzvu stvořenou pro kreslíře, kteří se chtějí zlepšit v práci s tuší a linkami obecně. Úkol je jednoduchý: nakreslit každý den jeden obrázek. Na konci 31 dní by vás mělo čekat zlepšení schopností a hlavně radost z kreslení a toho, že jste to zvládli :-)

Já sama už jsem se zkoušela zapojit do Inktoberu několikrát, ale nikdy jsem nevydržela víc jak tři dny. Letos jsem si proto řekla, že budu silná a zvládnu nakreslit aspoň polovinu. Ani ne tak kvůli zlepšení (to je ještě hodně dlouhá cesta), ale spíš kvůli relaxu od školy a zmíněné radosti z tvoření.

Dřív jsem totiž kreslila hodně často, ale medicína a hromada aktivit okolo mi sebraly čas i chuť.


A víte co? Tu polovinu jsem zvládla! Mám z toho radost :-) Nic dramatického se sice nestalo, život pořád běží dál a já nekreslím každý den, ale bylo to takové malé vítězství pro moji vůli. A hlavně – bavilo mě to. Jak už jsem jednou na Instagramu komentovala: #erasmusmakesmecreative :-)

    
     

Mám ráda výzvy. Teď zkouším cvičící, ale o tom až v listopadovém zápisníku.

A co za články vás ještě čeká? (slibuju, že do konce roku zvládnu aspoň tři :-D)

  Co z toho byste rádi viděli jako první? :-)

You May Also Like

4 komentářů

  1. Ty fotky! V Helsinkách to muselo být krásné! :) Jo a zase mi děláš tvými fotkami jídla chutě :D


    www.thewaybya.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jídlo je život :-) Skandinávie ví, jak na to, takže je to všude fakt pěkný.

      Vymazat
  2. Jsem hodně zvědavá na ten článek o studiu medicíny, vždycky mě zajímalo, jaké to skutečně je. :) Jinak ty fotky z Finska jsou úplně super, už delší dobu chci navštívit nějakou severskou zemi, má to svoje kouzlo. Na projekt kreslířů se určitě kouknu, protože se mi líbí výtvory pomocí tuše a inkoustu, já bych si na to ale určitě netroufla. :D :)

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skandinávie je krásná a upravená, v Helsinkách si dovedu představit i žít, jen kdyby neměli ten jejich složitý jazyk :-)
      Medicína je hrozná, ale má i svoje zajímavé chvíle. :-D

      Vymazat