Lednový a únorový zápisník

by - 19 března

Možná už jste si všimli, že nemám příliš v oblibě kratší články. Proto jsem se rozhodla spojit lednový a únorový zápisník dohromady. Leden totiž nebyl moc zajímavý měsíc, což zná každý vysokoškolák.

Úder nového roku totiž znamená jediné: zkouškové období.



Naposledy do Litvy:

5. ledna jsem opět zvedala kotvy a užila si první dva lety nového roku. Vracela jsem se totiž na Erasmus do Vilniusu, kde mě ještě čekaly dvě nejhorší zkoušky semestru, z mikrobiologie a z interní propedeutiky.

To znamenalo, že místo abych si užívala posledních 14 dní žití v cizí zemi, tak jsem se trápila nad názvy a charakterem všemožných breberek a diagnostikou EKG. Mrzelo mě, že jsem neměla čas na výlety, ale nakonec jsem si utrhla dost času na pochůzky po Vilniusu a užívání litevské atmosféry. Z toho vznikla miliarda fotek katedrály a západů a východů slunce, které už jste měli šanci vidět v článku o odjezdu z Erasmu. Láska na první pohled je silná.

Opustila jsem Republiku Užupis :(





Ze svých procházek jsem taky dala dohromady okružní trasu po Vilniusu, která vás zavede na všechny nejdůležitější body, do starého města, na skvělou vyhlídku Tři kříže, do uměleckého Užupisu i na náměstí. A za líbajícím se Trumpem s Putinem :-D Slibuju, že už brzy to dám dohromady ve formě článku, aby si každý tuhle pobaltskou zemi mohl užít tak, jako já :-)
Koncepty a nápady se mi hromadí a není čas...

Mikrobiologii i interní propedeutiku jsem naštěstí zvládla a ve středu 17. ledna jsem vyrazila zpátky na letiště. Normálně bych ten návrat do Česka takhle neuspěchala, ale musela jsem se vrátit na české zkouškové, kdy jsem navíc ani vůbec netušila, co všechno mi uznají a co mě ještě čeká.
Aneb české školství a přístup k Erasmu, haha.

Fakultní prostory. 

Zpátky domů:

Uznávání předmětů z Erasmu se nakonec ukázalo jako menší problém než mě původně strašili. Stačilo dodělat jednu jedinou zkoušku a měla jsem splněný semestr. Nebudeme si nic nalhávat, nejradši bych těm paním ze studijního dala hubana :-D Díky tomu jsem mohla odjet na další výlet bez stresů a bez učebnic!


New York:

Na začátku února jsem zahájila cestovací sezónu letem přes oceán, prvním v mém životě. Na americký kontinent se mi dlouho nedařilo dostat, ale konečně se poštěstilo.

O newyorském výletu už jsem psala, takže si všechno můžete přečíst v první a v druhé části. Od chytání superlevných letenek po skvělou řeckou restauraci. :-)

Z New Yorku jsme si ještě udělaly zastávku v Torontu v Kanadě, odkud už je to jen kousek k druhým nejmohutnějším vodopádům. Niagarské vodopády jsou nádherná hra přírody a i ony dostaly svůj vlastní článek.


Žiješ srdcem:

Hned po návratu jsem se vrátila ke své oblíbené volnočasové činnosti, ke školení. Možná si z minulého článku o dobrovolnictví pamatujete, že jsem psala o tom, že přednáším před lidmi. Měla jsem totiž to štěstí, že jsem se mohla stát součástí neziskové organizace Loono, kterou tvoří studenti medicíny, snažící se lidi ukázat, jak se starat o svoje zdraví. Určitě už jste slyšeli o kampani #prsakoule, možná i o té novější, kterou je právě Žiješ srdcem. A pokud ne, tak šup na nějaký workshop, dozvíte se nejenom to důležité, ale i spoustu zajímavostí o svém těle :-)

Měla jsem trochu obavy, jak se po půlročním výpadku zapracuju zpátky, protože zaujmout lidi je kumšt, ale je to jako vklouznutí do starých pohodlných bot. 

A hlavně mě to hrozně baví :-)


Zase ve škole:

Po New Yorku jsem ještě měla čas si odpočinout a nabrat síly před uragánem šestého semestru a od druhé poloviny února se zase vrátila zpátky do starých plzeňských kolejí. Byl to sice trochu "kulturní šok", protože osnovy medicín v různých zemích se odlišují, ale po pár dnech se to ustálilo a zvykla jsem si.

Navíc jsem díky kombinaci různých faktorů (věřím tomu, že pomohl i Erasmus) konečně překonala svojí studijní krizi, která trvala dlouhý rok a půl a zcela vážně jsem kvůli tomu uvažovala, že se školou skončím. Naštěstí mě to znovu začalo bavit, užívám si učení o různých nemocech a syndromech, baví mě vyšetřovat pacienty. Konečně v tom studiu vidím smysl :-)

Když máte slušivý outfit, ale obličej se nepovedl. #zijessrdcem

Zajímá vás víc o studiu medicíny nebo jste tu kvůli cestování? Napište mi do komentářů, co si o tomto formátu článků myslíte, budu jen ráda za zpětnou vazbu :-) Teď už mě do července čeká jen málo cestování a hodně školy, takže mě zajímá, jestli má zápisník cenu.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Závidím ti ten New York, tam bych se ráda podívala :) Mě by určitě zajímaly články o studiu medicíny, přijde mi to hrozně složité a neumím si představit, co všechno to studium obnáší :D

    https://www.lenn.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se tam dostaneš, prý by se teď měly snižovat ceny letenek (nějaké nové letadlo či co) :)
      Já se těch článků jen o medicíně trochu bojím, protože je to jednak úzké zaměření a druhak by to bylo plný stěžování, jak se znám :D ale děkuju za komentář, určitě to zkusím :)

      Vymazat
  2. Takovéhle články, kdy shrneš vše co se událo čtu ráda. Člověk se udělá alespoň přehled. Také ti gratuluji ke zkouškovému, muselo to být náročné :) Určitě by mě zajímali i články o medicíně, teda pokud je budeš psát nějakou hravou formou a nebudeš zabíhat tolik do detailů, jestli víš, co tím myslím :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, právě toho se bojím :D Jak jsem v tom dnes a denně, tak mi trvalo než jsem pochopila, proč lidem vadí vyprávění třeba o pitevně :D A děkuju ^_^

      Vymazat