Můj cestovatelský #wishlist I.

by - 29 července

Když jsem byla mladší, měla jsem jako spoustu dalších lidí jasno v tom, že chci procestovat celý svět. Ale postupem času se objevily moje hranice, okleštila naivita a já začala vnímat svět takový, jaký opravdu je. Jak pozitiva, tak i ta negativa.


A tím se mi seznam o něco zkrátil.

Přiznejme si to hned na začátku: jsem tak trochu posera. Bojím se tropických nemocí a v mírném pásu neznámých mikrobů. Bojím se války, tmy, bolesti a nebezpečí. Nerada lezu do rizika a spoustu adrenalinových zážitků (ať už se jedná o bungee jumping nebo návštěvu nebezpečné oblasti) si s klidným srdcem odpustím. Můj pud sebezáchovy sahá opravdu vysoko a o některých věcech mě zkrátka ani zkušený cestovatel nepřesvědčí.

Takže teď už vím, že celý svět vůbec není pro mě a přenechám objevování většiny Afriky, Jižní Ameriky a Blízkého východu pro statečnější poutníky. A mezitím se vydám do krajin vhodných pro poseroutky.

A která místa mám na mém cestovatelském wishlistu?





Slovinsko... a vlastně celý Balkán

Hned jak moje noha spočinula na cestičce pod kouzelnými vrcholky Národního parku Durmitor v Černé Hoře, uvědomila jsem si, že přesně tohle je krajina, která táhne můj srdeční sval. Tohle jsou místa, která potřebuju vidět - jednou, dvakrát, klidně i desetkrát. Protože se neokoukají.

Ruku v ruce s tím přišla zamilovanost. Do Balkánu. Pohádková příroda, rozervaná minulost a výborné jídlo, to jsou ty nejlepší ingredience na pořádnou lovestory. Navíc je Balkán plný srdečných lidí, co rádi pomůžou (ale taky vyčůránků, bacha na to). Došlo to až tak daleko, že bych se jednoho dne ráda naučila srbsky.
Nebo spíš balkánsky, protože mi nikdo nevymluví,
že ty jejich jazyky zní skoro na chlup stejně.

Můj původní letošní prázdninový plán tak zahrnoval většinu Balkánu, od Slovinska přes Chorvatsko, Srbsko, Bosnu a Hercegovinu až do Albánie a Makedonie. Bohužel, chybějící peníze a mužský doprovod jsou faktor, který se nedá ignorovat, takže místo Balkan tour velika verzija nastupuje verze o jedné zemi. Už za pár dní mě čekají dva týdny ve Slovinsku a já se fakt těším, co mi tohle dobrodružství nabídne.


Holt si každý rok dám jednu balkánskou zemi.

Jezero Bled z Pixabay.

Alpy

Hory jsou prostě hory a nemám jich nikdy dost. V Alpách jsem prozatím byla jenom jednou, a to na lyžovačce kdysi v prváku na gymplu. A chci víc! Rakouské Alpy, Švýcarské Alpy, Dolomity… všechno!

Dobrý je, že jde o další z vysněných destinací, která se mi brzy splní. Přesněji řečeno, jde o přelom srpna a září a já doufám, že to bude stát za to.


Autem po Islandu

Island je takovým grálem blogových cestovatelů a ani já nezůstávám pozadu. Jednoho dne bych ráda odletěla do Reykjavíku, tam se nalodila do komfortního auta se svojí krosnou a odfrčela poznávat každý kout drsné severské krajiny. Koupat se v horkých pramenech, zatímco okolo mrzne až praští, pozorovat polární zář, užít si krásy islandské přírody...

Fotka z Pixabay.
Ptáte se, proč už tam dávno nejsem? Takže:

  • neumím moc řídit
  • nemám nikoho, kdo umí dobře řídit a jel by se mnou
  • jo, a taky mi chybí peníze.

Zatím musí Island počkat.


Antická Itálie

Ano je to tak, jsem jeden z mála Čechů, co nikdy nebyl v Itálii. Zatímco spolužáci si tam vesele jezdili na letní i zimní dovči, my jsme mířili na jiná místa. Čechy na lyžování, Chorvatsko a Španělsko na opalování… Itálie se mi prostě vyhýbala.

Když jsem byla ještě úplně malý škvrně někde na základce, milovala jsem staré Řecko a Řím. Milovala jsem antiku tak moc, že jsem se rozhodla, že až budu velká, tak budu žít v Itálii, v Rimini, Neapoli nebo Turíně. Byla jsem o tom přesvědčená tak moc, že jsem si i hledala budoucí univerzitu a měla celý sešit polepený obrázky a fakty o Itálii. Stačilo pár let a sny o bydlení v Itálii vyšuměly kamsi do dáli pod nátlakem fascinace Egyptem a přesvědčením, že jednou budu studovat v Oxfordu (hahahahaha!). I tak mám Itálii na svým bucket listu, protože skrývá spoustu nádherných architektonických kousků, co prostě musím vidět.

A taky mám pořád ráda antiku.


Co mě trochu odrazuje, je počet turistů. To poslední, o čem tajně po nocích sním, je prodírání se masou lidí ve snaze zahlédnout památku aspoň jedním okem a nekonečné fronty na vstup. Ne, děkuji. Tohle jsem si zažila 5 let zpátky v Londýně a zatím mám plně vystaráno. Ale stejně jednou ten trip Benátky-Florencie-Řím podniknu.

A co dál...?

Tohle samozřejmě není všechno, můj seznam pokračuje. Gruzie, Norsko, Nový Zéland... Ale o tom zase v druhé části :)

P.S.: Mojí slovinskou cestu můžete sledovat na mém instagramu, kde určitě budu postovat stories, anebo na facebooku. Zůstaňte připoutaní, bude to jízda!

You May Also Like

8 komentářů

  1. Já bych se davů lidí bála spíš na tom Islandu než v Itálii.
    Třeba Benátky jsou hrozný tak akorát okolo toho náměstí svatýho Marka. Dál už tolik lidí neni. Někde doslova nikdo a kanály a úzký uličky tam jsou taky. Nebo když přejedeš na další ostrovy, tak tam neni ani noha. Nějakou inspiraci mám na blogu. Já davy totiž taky nesnášim :)
    http://www.uneseni.cz/2016/06/ucastnici-zajezdu-do-benatek.html
    http://www.uneseni.cz/2016/12/ziji-v-benatkach-vozickari.html
    To jsou Benátky a pak tam najdeš i články o dalších italských městech (Milán, Brescia, Turín, Verona, Mantova...)

    Užij si Slovinsko. To je letos největší hit mýho okolí.

    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, na tu Itálii u tebe mrknu :) I když ti ještě není úplně aktuální. Možná pojedeme akorát do Terstu :D

      Vypadá to, že je to hit úplně všech, už je vyprodaný i levnější ubytko. To bude masakr. Ale děkuju :)

      Vymazat
  2. Ten Balkán bych také ráda. V Chorvatsku, Slovinsku a okolí jsem už byla, ale ráda bych víc procestovala Bosnu a také bych ráda do Černé Hory a Srbska. Na Island se chystám už dobré dva roky, ale je strašně drahý a peníze zrovna nepřebývají :(

    CZECHHONEY - V.'s World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bosna vypadá úplně krásně podle fotek :O Mostar, Kravica... Černou Horu můžu jenom doporučit :)

      S Islandem to chápu, achjo :(

      Vymazat
  3. Naprosto tě chápu, po tom, co jsem viděla v Nicaraguy jsem taky přehodnotila spoustu věcí. Jinak Alpy jsou naše další destinace, nemůžu se dočkat. Bude to konečně příjemná změna! :) (a neboj, nejsi poseroutka, jsou opravdu větší strašpytlíci!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vás za tohle docela obdivovala, sice do Jižní Ameriky sama chci, ale do bezpečné destinace typu Chile :D tak snad se oťukám.
      Ať se vám v Alpách líbí! :)

      Vymazat
  4. Balkán mě teda vůbec netáhne. Byl jsem jako dítě v Chorvatsku a pamatuju dobře na tu suchou oranžovou půdu a stačilo mi to. Osobně bych chtěl navštívit Karibik, Bali a pak také severské zěmě - teda doufám, že je tam tak hezky jako na fotkách .

    Jinak přítelkyně žila 12 let v Itálii a pořád se tam vrací. Loni byla s mámou v Benátkách a letos v září letí do Říma. Vždycky si to hrozně chválí.
    Pokud plánuješ Itálii, nezapomeň si dovést domů šafrán xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, že na Balkánu jsou skvělý hornatý oblasti, tam najdeš pěknou zeleň a úžasně bílý hory :) Ale chápu, že krz Chorvatsko to není optimální, mě namotivovala až cesta po Černé Hoře :D Vypadá to, že na severu je fakt krásně, taky bych chtěla procestovat většinu Skandinávie.
      A děkuju za tip :D

      Vymazat